pondělí 21. října 2013

Horečka (2.díl) - Lauren DeStefano




Autor : Lauren DeStefano
Název : Horečka
Série : Zahrada nesmrtelnosti
Díl : 2.dil /3
Nakladatel : Fortuna Libri
Datum vydání : 2012/09
Počet stran : 351
Cena : 116,- (bux.cz), koupeno za 149,- v Dobrovském




Pokračování mrazivého románu Past
Rein je opět v akci. Po útěku ze sídla se dostane do zajetí ke kuplířce, avšak odhalí její úmysly a začne opět vzdorovat. Jak dopadne strastiplná cesta k Rowanovi? Vaughn je rozhodnutý přivést Rein zpět do sídla za každou cenu. Tentokrát jde Rein o všechno.






 
Pokračování prvního dílu Pasti z trilogie Zahrada nesmrtelnosti pokračuje ve stejném duchu jako v prvním díle. Hlavní hrdinka Rein konečně utekla se svým přítelem Gabrielem od Vaughna a Lindena, kterého si musela vzít z donucení. Příběh pokračuje jejich cestou do New Yorku, kde chce Rein najín svého bratra, který si o ní myslí, že je mrtvá. Cestou je ale čeká plno překážek, dostanou se do "vykřičené ulice", kde je Rein opět v zajetí a když už se konečně dostane domů, nenajde ani stopy po svém minulém životě. Navíc se ji začne projevovat horečka, se kterou má něco dočinění Vaughn, ke kterému se pak nakonec stejně musí vrátit, ale bez Gabriela..


Rein : Hlavní hrdinka
http://31.media.tumblr.com/d934f6d39ede0e9912b7b53201723d53/tumblr_mr5uujZNd21rpyqe2o1_1280.jpgRein je pro mě taková pohodová postava, v ničem mě neštve, v každé situaci se chová přesně tak, jak bych si to já představila. Možná že se v ní i trošičku vidím :) Na druhou stranu jde o celkem nevýraznou hlavní postavu..

Gabriel : Sluha, přítel Rein, který s ní utekl
Proč mám pocit, že je Gabriel takový nijaký. I když byl po celou dobu s Rein, moc toho nenamluvil a nic extra se nestalo. Jasně, je super, chránil Rein, ale..Zase tomu něco chybí

Linden : Manžel Rein
Konečně postava, která ve mě vyvolává mnoho otázek. Vážně bych chtěla vědět, co si opravdu myslí, co cítí, proč se pořád tak nechává olivňovat svým otcem a hlavně, jak to s ním nakonec dopadne. Ve skutečnosti mi je ho i celkem líto.

Vaughn : Otec Lindena, záporák
Hrozný chlap, cokoliv řekne, zvedá se mi žaludek a hlavně ho nesnáším za to, že dělá v suterénu. Hrozné. Na druhou stranu, věřím, že jednou asi ten lék vážně najde. Je smutné, že i v dnešní době, když se vytvářejí nové léky nebo i různé přípravky, jsou nejdříve testovány na zvířatech :(

Debbie :
Je mi moooc líto, že její maminka Pomněnka zůstala ve vykřičené ulici. Narozdíl od ní, Debbie je zamlklé dítě, které nevyvíjí téměř žádný děj a občas mi i lezla na nervy.

 
Miluju tu obálku! Sice obálka od Pasti se mi líbí více, ale i tak. Nejlepší jsou takové ty propojená kolečka. Jedno ukazuje na samotnou Rein v šatech z vykřičené ulice → Snubní prsten → Karta → Havran. Má to skvělou spojitost a často mě nutí nad tím přemýšlet. Vážně je to dokonale vymyšlené. Došla jsem k názoru, že černý havran bude nejspíš znázorňovat Vaughna?? 


Fever (The Chemical Garden, #2)Fugitive (Le dernier jardin, #2) Fever (The Chemical Garden, #2)Delírio (O Jardim Químico, #2)



http://25.media.tumblr.com/1414dbd314038e3b3dab0625060dc089/tumblr_mtssg9daeV1s3q7eyo7_250.png
zdroj
Všimla jsem si, že celkově  tato série je trochu pomlouvána, má hodně kritiky a hodně lidí neoslovila. Dá se koupit za docela směšnou cenu kolem 100 korun, což je opravdu málo na rok starou dystopickou knihu. Myšlenka knihy se mi líbí hodně, jde o opravdu originální dystopii, ale je pravda, že autorka hodně popisuje a málo se toho děje. Žádnou akci nenajdete, žádné bojování, střílení, skákání po střeše a podobně. Opravdu  se nebudete bát a ani nebudete nijak extra napjatí. Ale! Budete nejspíš trochu vydeptaní, protože celá kniha je pro mě hodně depresivní. Lauren napsala knihu až s mrazivým klidem, s dokonalým popisem okolí i samotných pocitů hlavní hrdinky. Navíc kniha dokázala být často dost drsná, například zneužívání dívek za peníze ve vykřičené ulici, přičemž se i Rein málem stala jednou z nich. Taktéž jsem byla na pokraji zhroucení poté, co skoro 30 stran bylo popisováno jen to, jak Rein bezmocně leží na operačním křesle v suterénu a jsou na ní prováděny všechny možné pokusy. Jediné co se mi moc nelíbí, je vztah Rein+Gabriel. Je to trochu nuda, nevím sice, co jim chybí, ale celkově se jejich vztah v knize moc nevyvíjel a Gabriel mi přišel spíše jako její ocásek co se ji snaží ochránit, ale většinou marně. I když mám Gabriela ráda, myslím, že by se měl trošičku více projevit. 

 
Neberu nikomu názor, že se v knize nic neděje a je to nuda. Ale pro mě je to tak neskutečně zajímavá kniha, že ji prostě miluji. Miluji autorčino popisování, miluji tu depresivní atmosféru kdy je prostě všechno špatně a miluji závěr knihy. Ten byl vážně šílený a poslední strany ve mě opět vyvolaly hromadu otázek, co se stane v dalším dílem. Kniha má silný příběh, hodně realistický a autorčino popisování mě dostalo. Za mě palec nahoru! Jen musím upozornit. Fortuna Libri nehodlá v nejbližší době vydat závěrečný díl této trilogie :/ (To je vážně na zabití!)  


Pokud jste knihu nečetli, tak samozřejmě nemůžete odpovědět, ale pokud ano, tak jaký máte názor? Přikláníte se spíše k té kritice, nebo naopak :)?

http://25.media.tumblr.com/cfaab26f4e0c1aef09be7fd875564162/tumblr_msw1qjGQi41rlojm7o1_500.jpg

zdroj



1 komentář:

  1. Ahoj, nevíš jestli jsou jenom dva díly, nebo jich je víc?

    OdpovědětVymazat