úterý 16. července 2013

Knížní řetezovka část 1.

 Pořádá Luu


1. Oblíbená kniha z dětství
Birlibán od Eduarda Petišky :) Na tuto knížku mám krásné vzpomínky, mamka mi ji vždycky večer předčítala . Četly jsme ho pořád dokola snad milionkrát! Zvláštní, že si do půlky příběh pamatuji téměř nazpamět, ale nějak si nemůžu vzpomenout, jak to celé vlastně dopadlo :D


2. Co právě čteš?
Dočítám Chvíli před koncem a začínám číst Pýcha a předsudek od Jan Austenov


3. Máš právě teď nějakou rezervaci v knihovně?
Nemám a ani mít nebudu. Naše knihovna je k prasknutí a jedna dobrá knížka pro celé velké město je prostě málo. Takže je těžké si půjčit nějakou lepší knížku. Proto si také většinu kupuji a v knihovně si půjčuji jenom takové ty oddechovky. 


l | via Facebook
I tohle je u mě běžné :D
4. Knižní zlozvyk?
Hromadění a kupování knížek, neustálé upravování knihovničky, koukání na ni... Dále občas nevědomky přeskakuji věty nebo řádky :D A vždycky se dívám kolik stránek mi ještě zbývá do další kapitoly, popřípadě si čtu názvy kapitol dopředu. A taky si nikdy nemůžu najít tu správnu polohu pro čtení a proto se vždycky v intervalech po 5ti minutách různě vrtím, ležím na zemí, v posteli, v křesle...Prostě hrůza :D

5. Co máš právě půjčené z knihovny?
Povinnou literaturu, kterou chci využít k výzve "Čteme klasiku". Mezi půjčenými se tedy najde Pýcha a předsudek, Kytice, Hrdý Budžes, Romeo a Julie.


6. Máš čtečku e-knih?
Čtečku ne, ale vlastním tablet, do kterého si občas nějakou tu staženou knihu vložím. Ale stejně upřednostňuji normální tištěné knihy. Nikdy bych nedala peníze za eknihu, prostě to nemám ráda ;)

caught in the in between of beautiful disaster
 
7. Preferuješ číst jednu, nebo více knih naráz?
Tomu by jste nevěřili, jaký jsem byla cvok. Měla jsem období, kdy jsem četla 20 knížek naráz. Ano, myslím to naprosto vážně :D Prostě jsem se na všechny knihy moc těšila a nechtěla jsem čekat než dočtu tu knihu před ní. Teď se ale snažím číst jednu, maximálně dvě knihy. Už se ke svým starým zvykům rozhodně nehodlám vracet.


8. Změnily se tvoje čtenářské návyky, co jsi začala blogovat?
Už jen díky blogování jsem začala více číst a také jsem se dostala blíže k informacím o knihách. Proto si teď dokážů lépe vytipovat, které knížky u nás vyšly, které si chci koupit a podobně. Mimo to jsem se naučila nad knihami i více přemýšlet a hledat různé drobnosti a detaily, už jenom proto, že to potom musím použít v recenzích. (samozřejmě nemusím, ale chci ;-))

all WE need is love.

9. Nejhorší kniha, kterou jsi tento rok přečetla?
Umím zkritizovat knihu i za maličkosti, ale nemám srdce na to říct, která kniha byla úplně nejhorší. To prostě nejde. Myslím že žádná není špatná a každá má něco do sebe. Jenom akorát někomu sedne více a někomu méně, tak je to se vším přece :)




Žádné komentáře:

Okomentovat