středa 6. února 2013

Divergence - Veronica Rothová



Divergence - Veronica Rothová (1.díl/ zatím vyšly 2 díly)
Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Obálka
Hned první co vás určitě uchvátí, je úžasná obálka knihy. Můžeme na ní vidět město budoucnosti pod temnými oblaky, kde v popředí je jakýsi ohnivý znak. Prostě nádherná obálka, která se mi už na první pohled moc líbila. Na poličce vypadá moc hezky :)

Děj
Jak už bylo napsáno nahoře v anotaci, svět je rozdělen do pěti frakcí, které když si člověk zvolí, už nemůže odejít a musí se prostě chovat tak, jak je mu dáno. Frakce jsou - Odevzdanost, Neohroženost, Sečtělost, Mírumilovnost a Upřímnost. Beatrice pochází z rodiny Odevzdanosti, a proto se očekává, že bude následovat své rodiče v nesobecké Odevzdanosti. Jenže při tesetch se zjisti že Beatris má nadání pro více frakci - je divergentní. Nakonec se rozhodne přestoupit do Neohroženosti, kde ji hned po zvolení čeká náročný trénink a plno zkoušek. Vyskakování z vlaku, skákání ze střechy, lezení po kolotoči...nic co by Beatris - Tris zastavilo. Bohužel při zkouškách vládne i velká soutěživost o to, kdo bude jako první, proto někteří jsou ochotní jít i přes mrtvoly. Tris si ze začátku nevede moc dobře a je považována za "škrob" z Odevzdanosti, ale postupně se projeví její "divergentnost" a nakonec skončí až na vrcholu žebříčku. Kromě samotného napínavého tréninku a zkoušek se Tris navíc zamiluje do jejího vedoucího "Čtyřky" a mimojiné je tu i ten největší problem..Frakce Sečtělosti chce ovládnout všechny frakce, využívá Neohroženost aby mohla zneškodnit vedoucí Odevzdanost..Zkrátka jeden velký problém. Nejvíce je ale ohrožují právě divergentní jedinci, kteří nemohou být vedení a ne vše na ně platí. Proto Tris musí svou divergentnost skrývat. Jak to celé dopadne? Myslím že více už vám k tomu říkat nemusím, protože se mi zdá, že to co jsem napsala je pěkně zamotané :D
 

Můj názor 
Kdyby se mi tato knížka tak šíleně nelíbila, tak vám o ní ani nepíšu. Jsem naprosto nadšená! Já nejsem ten typ čtenáře který zhltne každou knižku ať už je jakákoliv. Když je to nuda, dokážu číst i dva měsíce. Divergenci jsem přečetla v naprosto rekordním čase a jen co Tris vstoupila do Neohroženosti, už jsem se od knížky nemohla odtrhnout, vážně. Je to úplně jiné téma ve kterém mě některé scény opravdu hodně překvapily - někdy byly až drastické a já jsem se do příběhu tak hodně vžila, že jsem si někdy sama představovala co bych udělala kdyby a hrozně jsem obdivovala hlavní hrdinku. Po nějaké době opravdu dokonalá kniha s dokonalým neokoukaným dějem - napínavost, romantika, záhada - Tohle všechno tahle knížka má a za mě má velké plus ;-)






Žádné komentáře:

Okomentovat