pátek 3. srpna 2012

Můj názor na...Závist!

Můj názor na....závist!



Po delší době přicházím s článkem do této rubriky. Minule jsme uvažovali, jestli máme nebo nemáme rádi Ameriku. Dneska jsem se rozhodla pouvažovat nad mnohem závažnějším tématem a tím je lidská závist.

             Co to vlastně je ta závist? To snad ani nemusím vysvětlovat, protože to zná každý. Je jedno jestli závidíte nějaké slavné hvězdě anebo sousedce. Je to prostě tak a většinou s tím ani nic nejde udělat. Nejsem žádná velká závistivka, ale občas opravdu mám takové nálady.
            Jenže problémem je, když někdo závidí vám. Je to divné, ale já mám s tím zkušenosti.. Lidé se potom na vás dívají tak nějak jinak a prostě vás nemají rádi..Anebo naopak předstírají, že se s vámi baví. A proč zrovna mě, takové normální holce závidí (záviděli?) ?
           Nejzásadnější věcí je, že jsem jedináček a mi rodiče by se pro mě opravdu rozkrájeli. Mám je moc ráda, vždycky mě ve všem podporovali a nikdy jsem neměla strach jít domů se špatnou známkou. Mamka je v podstatě moje nejlepší kamarádka. A taťka, přestože má trochu výbušnou povahu, tak to byl většinou on, kdo mi splnil mé největší sny :-) Po této větě se každému vybaví...rozmazlenec! Možná že jsem byla k tomu trochu vedena, ale skutečně taková nejsem. Ano, sice jsem trochu neskromná a nejraději bych pořád nakupovala ( a kdo ne?), ale jinak jsem vážně skromná holka a patřím většinou mezi ty, které ostatní zachraňují, podporuji nebo dostávají z problémů. To vám ale tady nemůžu namlouvat, protože mě neznáte      Další věcí jsou peníze. Nevím proč, ale lidi si myslí že jsem nějaká milionářka. Mí rodiče sice měli kdysi velkou firmu a proto měli peníze na to, postavit si velký dům s krásnou zahradou a krytým bazénem. Nic není ale to co bývalo a řekla bych že nyní má rodina patří jen k lepšímu průměru- tedy nic extra ( drahé auto, dovolená za 50 000 a jiné věci se u nás opravdu nekonají :-) )
        Zajímavé také je, že někteří mají peněz hromadu, ale nejde to na nich znát. Jedna moje kamarádka má rodiče, kteří mají opravdu dobrou práci ( a vím že peněz mají také hodně), ale kamarádka chodí do školy pořád v jedné mikině a rodiče si ji prakticky nevšímají :( Tady jsou ty rozdílné povahy a situace.

Teď ale zpátky k té závisti. Mě někdo závidí? Proč? Možná mám fajn rodiče, fajn domov a fajn kapesné, ale také mám bohužel hned několik problémů se zdravím :( Ne, neumírám, to ne!...Ale že by to byla procházka růžovým sadem, to také ne. V podstatě kvůli tomu trpím celé své dětství.. Takže opravdu není dobré mi závidět. Nikdo není dokonalý a i já mám své problémy. Krom toho mi celé dětství ostatní záviděli kvůli těm hloupým maličkostem a tak jsem si ani nikdy nenašla !pořádnou! kamarádku..
            Když si vezmu mou kamarádku ( ta, které si rodiče nevšímají), není ji co závidět na první pohled. Jenže ve skutečnosti je to neuvěřitelně talentovaná holka a na co sáhne, to se jí povede a to umí. Od první až do deváté třídy se učila na písemky jen o 5-ti minutové přestávce a vždycky dostala jedničku za nejlepší práci. No chápete to? A to si představte mou situaci, když se celé odpoledne učím doma a dostanu špatnou známku a ona se na to ani nekoukne a má jedničku.. To je právě ta moje slabá stránka, kdy ji její genialitu opravdu závidím. Ne, možná že nezávidím, jen je mi to líto, proč ona je taková a mě se to nikdy nepodaří.
Občas si říkám, proč musí tohle existovat. Proč nemůžeme být všichni stejní..Pak by možná lidská závist vymizela.


              Chcete znát ten nejlepší lék na závist? Já ho nenzám, ale můžu vám říct jednu velkou radu. Kdykoliv nějakému člověku závidíte, vzpoměňte si na to, že za vším dobrým se skrývá i to zlé a proto není dobré soudit člověka na první pohled. I já jsem se tak cítila, ale prostě se snažím vyhledávat ty maličkosti. Je krásná, ale v hlavě má tak akorát slámu. Je ošklivá, ale geniállní. Je bohatá, ale nemocná. Je chudá, ale naprosto zdravá. Vidíte to? Nikdo není dokonalý a tak doufám, že vás alespoň trochu donutí nad tímto článkem přemýšlet :-)


1 komentář: