úterý 5. června 2012

Šikmá věž v Pise

Krásné odpoledne všm, i když u nás bohužel deštivé :-)
Vůbec teď nestíhám, jelikož jsou poslední dva týdny před uzavřením známek a já jsem navíc teď chyběla, takže dost velká hrůza. Tři dny po sobě teď dlouhá škola, takže pořádný čas budu mít až ve čtvrtek. V ten den doufám nafotím hodně fotek a tak zajistím ilustrace pro další články. Včera jsem naštěstí dala do kupy trochu fotky a tak dnes dávám takzvané ,,Foto na téma" ;-) Tentokrát to bude něco z mých 14 denní zážitků.

Šikmá věž v Pise

Není nikdo, kdo by tuhle úžasně křivou věž neznal.


Pisa se nachází v Itálii v Toskánsku, kde jsme také celý následující týden pobývali ( předtím jsme byli na lodi). Přesněji stojí ale na krásném Náměstí Zázraků. Je to úžasné ohraničené náměstí s hromadou obchůdků a krásných staveb ve stejném stylu jako šikmá věž.



Věž je vysoká 56 metrů a postavená z bílého mramoru. Stavba byla zahájená v roce 1173, ale už 1174 se začala naklánět. Důvodem jsou mělce založené základy v měkké hornině. Dozvěděla jsem se i docela legrační příhodu. Pravdou je, že kdysi se věž nakláněla na opačnou stranu, lidé dali k základům větve a kameny a tím se věž vyrovnala. Bohužel po pár letech se zase začala naklánět, ale na druhou stranu. ti z toho museli být vážně nadšení :D Později byla práce na věži zastavená, ale o dalších 90 let se zase začala stavět. Ve 20.století byla uzavřena veřejnosti a základy byly různě upevněny aby se zabránilo dalšímu naklánění (kdysi byla věž nakloněna o hodně více! ) Nyní je věž ale opět přístupna! Já jsem na ni ale nešla, protože tam byla obrovitánská řada, drahé vstupné a ještě navíc je to celkem děsivé :D
Konec povídání, jde se na fotky, vyfocené mnou!


Má oblíbená s koníky :-)


Zajímavost

Věděli jste, že i my máme jednu šikmou stavbu?? Je to Šikmý kostel sv.Petra v Karviné, který jsem viděla na vlastní oči..A musím říct, že je opravdu HODNĚ nakloněný..Nakloněný je kvůli nedalekým dolům.


Tak se tu mějte krásně a uvidíme se zase zítra, doufám...

Žádné komentáře:

Okomentovat